Prowadzenie bloga a rozwój firmy
Data publikacji: 22 paź, 2023

Czym jest case study LIFE?

Case study LIFE to studium przypadku w czasie rzeczywistym, w ramach którego przedstawię, jak krok po kroku buduję swój blog „od środka” – od chwili jego założenia aż po kolejne miesiące jego funkcjonowania.

Założenia bloga

Start w listopadzie 2023 roku.
Publikacje minimum raz w tygodniu.
Cel: Promocja Kancelarii prawnej i Sklepu z profesjonalnymi wzorami. Do końca 2023 chcę pozyskać co najmniej jednego Klienta.
Budowanie społeczności: Priorytetem jest tworzenie listy mailingowej oraz rozwijanie Fanpage na FB o nazwie "Blog-prawnika".
Raporty: Co trzy miesiące zamieszczę informacje o liczbie odwiedzin, tworzeniu wpisów i metodach promocji bloga.

Pierwsze kroki w tworzeniu bloga

Wszystko zaczęło się od zakupu hostingu i idealnie dopasowanej domeny – blog-prawnika.pl. Następnie zainstalowałem bazę danych, WordPressa oraz wgrałem szablon DIVI (Więcej na ten temat znajdziesz w kolejnych wpisach).

Branding ma znaczenie: Stworzyłem proste logo, które pasuje do mojej Kancelarii. Wybrałem również główne kolory dla wyglądu bloga.

#003a2b - ciemny zielony
#384f43 - przygaszony zielony
#001928 - granatowy
#e01f45 - ciemny różowy (kolor linków w tekście)

Planowanie struktury: Na kartce papieru A4 naszkicowałem koncepcję menu dla bloga. Zaprojektowałem zakładki takie jak: Strona główna (Blog), Zacznij tutaj, Wszystkie wpisy, Spis treści, Materiały do pobrania oraz specjalne sekcje jak Strefa MAŁEJ FIRMY czy Strefa E-biznesu. Nie zapomniałem także o miejscu na rekomendacje książkowe w zakładce KWP (Książki Warte Przeczytania), dedykowane właścicielom małych firm, oraz kanałach komunikacji – NewsletterKontakt.

Szczegóły projektu

Skupiłem się na tworzeniu intuicyjnego wyglądu dla Czytelnika. Chciałem, aby od razu widział najnowsze wpisy oraz miał łatwy dostęp do wszystkich zakładek, jak „Wszystkie wpisy” czy „Spis treści”.

Na stronie głównej nie zabrakło również informacji o autorze, możliwości zapisu na Newsletter czy wyszukiwarki. Kluczową sekcją jest „Case study LIFE”, gdzie będę dzielił się postępami w tworzeniu bloga.

Treści na blogu

Po stworzeniu struktury bloga przyszedł czas na jego wypełnienie treścią. Szczególną uwagę przyłożyłem do zakładki „Zacznij tu”. To właśnie tam większość nowych Czytelników rozpoczyna swoją przygodę z moim blogiem. Chciałem, by była ona klarownym przewodnikiem po mojej stronie.

Zastanawiałem się, jakie informacje będą najważniejsze dla moich Czytelników. Wprowadziłem rodzaje tematów artykułów dostępnych na blogu oraz posegregowałem je na poszczególne kategorie. Ważne jest, by przy tworzeniu bloga, wiedzieć dla kogo się piszę. Moim głównym celem byli Przedsiębiorcy, zwłaszcza Właściciele małych firm.

Dodatkowo podkreśliłem moją chęć budowania Społeczności wokół bloga. Wskazałem też, które strony warto odwiedzić, jakie artykuły cieszą się największym zainteresowaniem i zachęciłem do dłuższego zaangażowania, na przykład poprzez dołączenie do Fanpage na Facebooku czy zapis na Newsletter.

Szablon wpisu

Kiedy decydowałem się na tworzenie nowego bloga, chciałem, by był on maksymalnie funkcjonalny i czytelny dla użytkownika. Oto kilka kluczowych zmian, które wprowadziłem:

1. Jednolity szablon wpisów: Każdy wpis na moim blogu wygląda identycznie, zawierając takie elementy jak:

  • Data
  • Kategoria
  • Liczba komentujących

2. Spis treści: Dzięki wtyczce Easy Table of Contents każdy wpis jest wyposażony w spis treści na jego początku. Ułatwia to nawigację, szczególnie w przypadku rozbudowanych artykułów. Czytelnik od razu może znaleźć interesujące go informacje.

3. Dodatkowe elementy wpisu:

Zadbałem również o:

  • Zdjęcie z tytułem publikacji
  • Przyciski do udostępnienia w mediach społecznościowych – prowadzenie bloga bez nich to moim zdaniem niedoprecyzowanie.
  • Informacje o autorze (co ułatwia skontaktowanie się z nim w razie pytań)
  • Możliwość dodania komentarza, co umożliwia wtyczka WpDiscuz

Narzędzia i integracje

Podłączyłem bloga do Google Analytics 4 i stworzyłem Newsletter za pomocą systemu MailerLite.

Podsumowanie – dane o Użytkownikach, informacje o prowadzeniu i promowaniu bloga

Za trzy miesiące opublikuję pierwsze statystyki i podzielę się doświadczeniami z pierwszych miesięcy prowadzenia bloga. Opowiem też o tym, jak promuję swoje wpisy i czy pisząc je, napotkałem jakieś przeszkody. Postaram się, także odpowiedzieć na pytanie – Czy prowadzenie bloga w jakiś sposób wpłynęło na działanie mojego biznesu?

Jeśli jesteś zainteresowany stworzeniem podobnej strony, zapraszam do skorzystania z moich usług – https://wykonam-strone.pl.

Drogi Czytelniku!

Doceniam, że poświęciłeś swój czas, aby przeczytać mój najnowszy wpis. Mam nadzieję, że dostarczył Ci wartościowych informacji lub choć chwili relaksu. Ale wiesz co? Chciałbym usłyszeć Twoją opinię na jego temat!

W komentarzach poniżej możesz podzielić się swoimi przemyśleniami, uwagami czy też doświadczeniami. Czy zgadzasz się z tym, co napisałem? A może masz własną perspektywę na poruszone kwestie? Twoje spostrzeżenia są dla mnie niezwykle ważne i chciałbym je poznać.

Jeśli uważasz, że ten wpis może być przydatny dla Twoich znajomych lub po prostu chcesz podzielić się nim z innymi, zachęcam do udostępnienia go w swoich mediach społecznościowych. W ten sposób nie tylko wspierasz rozwój mojego bloga, ale też przyczyniasz się do rozprzestrzeniania wiedzy i inspiracji wśród innych.

Z góry dziękuję za każdy komentarz i udostępnienie. Razem tworzymy Społeczność, w której każdy głos ma znaczenie!

Pozdrawiam serdecznie i do zobaczenia w kolejnych wpisach!

AUTOR WPISU

Krzysztof Hryniewiecki – Założyciel Kancelarii prawnej LEXPRIM®, specjalizuje się w sprawach z zakresu: upadłości konsumenckiej | prawa upadłościowego | dochodzeniu odszkodowań | prawa spadkowego | prawa pracy

Potrzebujesz pomocy prawnej?

Komentarze

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Pin It on Pinterest